Някой беше казал "Ако дъщеря ви е слаба по математика и силна по тенис, вие ще я запишете на уроци по математика, а аз на уроци по тенис."
Никога не съм била добра ученичка. На пръв поглед мързелива, всъщност ужасно се отегчавах от котангенса,паралелепипеда, годината на раждане на Йовков и информацията, която както подозирах, не ми потрябва в живота до този мемент. Много след това разбрах, че литературата, биологията и физическото всъщност са адски интересни.
Тук е мисията на учителя. Да, никак не е лесна. За това не всеки трябва да е учител. Мечтаех да уча" шев и кройка" в Текстила, но ми казаха, че не ми отговаря на потенциала, който не стана ясно, но сигурно е да разтягам локуми, защото за мое разочарование, ме приеха в зубърския клас на випуска почти без подготовка. Не се научих да смятам, защото ми се рисуваше.
Детето се ражда и започва да се социализира. Новите души намират сегашния модел на образование за остарял и излишно и отказват да се впишат. Образованието е един от основните социализиращи елементи, който оценява личността по това до каква степен може да запомни информация, която е неприложима в реалния живот, под форма, която ни е напълно чужда. Някои деца от новото поколение отказват да се социализират по този начин и търсят своя истина. Който им я предложи, ще го последват.
Тук възниква потребността от училища от нов тип. Не бъразйте да определяте децата като мързеливи и безотговорни. Те живеят в друго време, имат други потребности и цели. Дават ясни индикации, че искат да се разграничат, това е техния тих бунт. Нека се опитаме да ги чуем отвъд закостенелия модел, който толкова напомня нашите родители баби и дядовци. Ние сме наред да бъдем "тия консерви с остарелите разбирания" Но можем и да не сме. Можем да им помогнем като създадем по-добра среда да се развиват според своето време. Това не е пропаганда, подкопаваща образованието с цел масово затъпяване и обществена деградация, а призив за внимание към необходимостта от развитие на структурата на образование и подхода към "бъдещите възрастни".
Автор:Радка Попова